Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna – med svar – som vi brukar få. De allra flesta handlar om elektroniska sjökort, vilka appar/leverantörer som har våra data.

Ja, alla våra specialsjökort och alla hamnkartor i Hamnguiderna som vi medverkat i finns i elektroniskt format. Vi säljer inte dessa elektroniska sjökort själva, men har avtal med alla stora distributörer av elektroniska sjökort – Garmin/Navionics, Navico/C-map, Eniro och Seapilot. De integrerar våra data i samtliga av sina produkter. Du kan läsa mer om de elektroniska sjökorten här.
Har du köpt ny navigator/uppdaterat dina elektroniska sjökort nyligen har du troligen redan våra data. Annars tar du med ditt minneskort till enheten och uppdaterar det i din båttillbehörsbutik.

Vi har idag avtal med Garmin/Navionics, Navico/C-map, Eniro och Seapilot. De integrerar våra data i samtliga av sina produkter.
Du kan läsa mer om de elektroniska sjökorten här.

 

Nej, det går inte. BSB-korten fungerar bara i navigationsmjukvaror som kan hantera BSB-formatet.

 

Nej, våra sjökort finns tyvärr inte tillgängliga i rasterformat/BSB-format längre.

Vi uppdaterar våra sjökort årligen och publicerar våra rättelser i form av nedladdningsbara PDF-filer. Du hittar dem här. Med hjälp av dessa kan du själv föra in rättelser i dina tryckta sjökort. Vi trycker inte en ny upplaga med jämna mellanrum utan avvaktar till dess upplagan börjar ta slut.
De elektroniska sjökorten uppdateras årligen och vi förser leverantörerna med uppdaterat data varje år. Hur du uppdaterar dina elektroniska sjökort beror på vilken plattform du använder. Många prenumererar idag på sina elektroniska sjökort och de uppdateras då automatiskt. Till en navigator/plotter kan du antingen själv uppdatera minneskortet via din dator, eller så uppdaterar du kortet hos din båttillbehörsbutik.

 

Fler frågor?

Har du någon fråga som du inte hittar svar på här?
Skicka den till oss via vårt Kontaktformulär eller på e-postadressen nedan!